Egy defekt sosem jön jókor, hiszen emiatt az embernek akár az egész napi programja is felborulhat. Bárhol, bárkivel ez előfordulhat, az úthibáktól kezdve a kerekek állapotáig több dolog is előidézheti ezt a kényelmetlen szituációt.
Tény, hogy rendkívül kellemetlen ez, arról nem beszélve, hogy még balesetveszélyes körülmények is kialakulhatnak az irányíthatatlan járművek miatt. Ebben a szituációban nem tudja magát mindenki kellően feltalálni, gyakori a pánikhangulat, ijedtség, ami miatt jóval tovább tart megoldani a kialakult helyzetet.
Nem ritka ilyenkor az, hogy egyesek egyedül látnak neki a gumi defekt javításnak. Vannak olyanok, akik kifejezetten fel is készülnek erre, hogy majd maguk megoldják a helyreállítást, így nem kell várniuk a szakemberekre. A gyorsaságon kívül értelemszerűen a cél ezzel az is, hogy megspórolják a szervizelés díját. A váratlan meghibásodás anyagilag megterhelő lehet, így részben érthető, hogy az érintettek szeretnének valamennyire gazdaságosabban megjavítani a problémás gumit.
Az igazság az, hogy az úgynevezett DIY defektjavításnak több buktatója is lehet. Alkalmazhat az ember profi szerszámokat, és lehet némi ismerete a gumik felépítéséről, azonban ezek nem elegendőek ahhoz, hogy valóban kifogástalan legyen a végeredmény.

Milyen buktatói vannak a saját kezű gumi defekt javításnak?
1. A defekt helyének, méretének pontatlan meghatározása
Az esetek jelentős részében nem mindig látható szabad szemmel, hogy hol van a lyuk. Gyakran sokkal nagyobb a baj, mint ahogyan azt a többség feltételezné, így nem a probléma súlyosságának megfelelően javítják meg az abroncsot. Léteznek defekttűrő gumiabroncsok, amik belső sérüléseit például csak szakember tudja megállapítani, és szakszerűen kezelni.
Óriási kockázata van a pontatlan javításnak, így ugyanúgy bekövetkezhet a baj, és ráadásul az ember még időt, energiát használt fel arra, hogy megoldja a kialakult szituációt. Itt minden szempontból hátrányt szenvedhetnek az érintettek, a kísérletezés alatt pedig már eljutottak volna az autósok a megfelelő szervizhez.
2. Szakszerűtlen javítás
Amennyiben nem megfelelően történik a javítás, a defekt kiújulhat, vagy még nagyobb területet fedhet le. Ez a teljes, gyors leengedéshez vezethet, ami nagy sebességnél, autópályán fokozottan balesetveszélyes körülményeket is eredményezhet.
Egy közúti balesetből szerzett sérülések javítása értelemszerűen költségesebb és hosszadalmasabb, és akkor még az ember sokkot is kaphat egy karambol során. Előfordulhat, hogy a baleset után javíthatatlan lesz a jármű, így a kár jóval jelentősebb.
A szakszerűtlen javítás továbbá vezethet nem túl tartós foltozáshoz is. A spray-k és a külső ragasztófoltok csak ideiglenes megoldást jelentenek, nem helyettesítik a tartós, belső javítást, így bármikor megadhatja magát az anyag. Ilyen formában a terhelést sem bírja a gumi.

3. Abroncs szerkezetének sérülése
A defekt egy sor problémát elindíthat, amit csak szakemberek tudnak részletesen feltárni. Nekik vannak tapasztalataik, megfelelő eszközeik erre.
A defekt okozta szivárgásról nem mindenki tudja, hogy ez esetben az abroncs belső szerkezete is sérülhet. Ez akkor fordulhat elő, ha a vezető lapos gumival közlekedik. Csakis kizárólag rutinos gumiszerelő tudja megállapítani, hogy pontosan mi a gond, és a továbbiakban milyen javításra lesz szükség.
Érdemes bennünket választani, mert a gumi defekt javítást bármikor, bármilyen helyzetben vállaljuk, ezért nincs szükség a saját kezű javításra a gyors megoldás érdekében.
Ha szeretne bővebb információkat kérni a szolgáltatásainkról, forduljon hozzánk bizalommal a megadott elérhetőségeinken!